Latvijas republikas likumdošana nosaka, ka interneta veikala īpašniekam ir jāatrunā preču piegādes un atgriešanas noteikumi, kā arī atteikuma tiesības. Šādu atrunu sauc par distances līgumu (MK noteikumi).
Interneta veikala noteikumi/distances līgums
Šajā Interneta veikalā piedāvāto preču pārdevējs no vienas puses, turpmāk saukts Pārdevējs, un persona, kas veic pasūtījumu, turpmāk saukta Pircējs, no otras puses, noslēdz šādu Līgumu:
Pārdevējs apņemas pārdot un piegādāt Pircējam preces, atbilstoši Pircēja pasūtījumam.Piegādes un samaksas kārtība
- Pircējs veic preču pasūtīšanu caur šo mājas lapu, norādot pasūtāmo preču veidu un daudzumu. Pircējam ir iespēja veikt apmaksu par preci lietojot Interneta veiklā iestrādātos maksājuma rīkus vai apmaksājot pārdevēja sagatavoto un Pircējam pa e-pastu nosūtīto pasūtījumam atbilstošo rēķinu. Rēķins tiek sagatavots elektroniski un ir derīgs bez paraksta.
- Preces tiks piegādātas izmantojot Tavu izvēlēto piegādes veidu (Omniva, Venipak). Par piegādi jāmaksā papildus, ja iepirkuma grozā pie preces pasūtīšanas nav norādīts savādāk. Pilnas piegādes izmaksas redzamas iepirkuma grozā. Ja veiksi izmaiņas savā pasūtījumā telefoniski vai e-pastā, operators Tevi informēs e-pastā par apstiprinātā pasūtījuma kopējām izmaksām.
Piegādes laiks atkarīgs no preces un piegādes veida.
Ja prece ir pieejama noliktavā un izvēlēta piegāde ar kurjeru uz mājām, prece tiks piegādāta 2-5 darba dienu laikā no pasūtījuma apstiprināšanas brīža (maksājums veikts pasūtījuma apstiprināšanas brīdī).
Ja prece ir pieejama noliktavā un izvēlēta piegāde izmantojot Omniva pakomātu, prece tiks piegādāta 2-5 darba dienu laikā no pasūtījuma apstiprināšanas brīža (maksājums veikts pasūtījuma apstiprināšanas brīdī).
Ja prece nav pieejama noliktavā, prece tiks piegādāta 14-17 darba dienu laikā izmantojot Venipak kurjera, Omniva kurjera vai pakomāta pakalpojumu.
Svētku, brīvdienu, kravas vai ražošanas aizkavēšanas vai citu iemeslu dēļ maksimālais piegādes laiks var sasniegt 30 dienas kopš pasūtījuma apstiprināšanas brīža (maksājums veikts pasūtījuma apstiprināšanas brīdī). Šādos gadījumos SIA DPM Ltd. sazināsies ar Jums personīgi, lai vienotos par piegādes termiņa pagarināšanu vai pasūtījuma anulēšanu, atmaksājot veikto priekšapmaksu Jums atpakaļ uz norādīto kontu.
- Kad būsi veicis pasūtījumu, savā e-pastā saņemsi pasūtījuma apstiprinājumu ar informāciju par veikto pasūtījumu.
-
Ja vēlies atgriezt preci, Tu to varat izdarīt 14 dienu laikā pēc tās saņemšanas (pasta zīmogs vai kurjera apstiprinājums), uzrakstot Preces atgriešanas iesniegumu un nosūtot uz SIA DPM Ltd e-pastu: [email protected]. Lai saņemtu atpakaļ savu naudu, pa pastu, pakomātu vai ar kurjeru ir jānosūta prece atpakaļ - nesabojāta un oriģinālajā iepakojumā 14 dienu laikā (pasta zīmogs vai kurjera apstiprinājums) no preces saņemšanas brīža. Nauda par preci, tai skaitā piegādes izmaksas, Tev tiks atmaksāta atpakaļ uz Preces atgriešanas iesniegumā norādīto bankas kontu. Preces nogādāšanu atpakaļ nodrošina klients. Atteikuma tiesību veidlapu lejupielādē ŠEIT.
Papildu informācija:
Pirms sūtījuma saņemšanas kurjeram nepieciešams uzrādīt personas apliecinošu dokumentu.
Gadījumos, ja tiek konstatēti ārēji sūtījuma iepakojuma bojājumi, saņēmējs ir tiesīgs nepieņemt sūtījumu, pirms tam kopīgi ar kurjeru noformējot bojājuma aktu.
Piegāde tiek veikta visā Latvijas, Baltijas un Eiropas teritorijā.
Piegādes izdevumi atkarīgi gan no sūtījuma svara, gan attāluma, uz kurieni prece jānogādā, un tiks norādīta pie preces iegādes pirkumu grozā.
Par precēm un piegādes izmaksām klients var norēķināties, izmantojot interneta maksājumus SIA DPM Ltd. interneta veikalā.
Atteikuma tiesības
1) Ko darīt, ja prece Tev nav piemērota, vai esi pārdomājis par vēlmi paturēt īpašumā preci?
Šajā gadījumā Tev ir tiesības izmantot atteikuma tiesības. Atteikuma tiesības ir patērētāja tiesības noteiktā termiņā vienpusēji atkāpties no līguma (atteikt pasūtījumu), nemaksājot līgumsodu, procentus vai zaudējuma atlīdzību. Latvijas Republikas Ministru kabineta noteikumi Nr.207 „Noteikumi par distances līgumu” nosaka, ka patērētājām ir tiesības atkāpties no līguma 14 kalendāro dienu laikā un atdot interneta veikalā iegādāto preci atpakaļ pārdevējam. (Atteikuma tiesības neattiecas uz ēdamām un izlietojamām precēm.)
LR Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestā daļa nosaka, ka patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā. SIA DPM Ltd. patur tiesības pircējam atteikt izmantot atteikuma tiesības, ja prece ir nolietota un/vai bojāta, ja tā nav oriģinālajā iepakojumā, vai tās iepakojums ir būtiski bojāts (izņemot gadījumu, kad patērētājam nav iespējams atvērt iepakojumu to nesabojājot), lai varētu pasargāt preci no bojājumiem vai bojāšanās.
Ražotājs, pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs preces pirkuma līguma noslēgšanas brīdī vai preces pārdošanas vai pasūtījuma nodošanas brīdī iesniedz patērētājam rakstveida atteikuma veidlapu, kurā minēts ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese, kā arī sniegts atteikuma tiesību apraksts.
Patērētājs rakstveida atteikumu adresē personai, kuras nosaukums (firma), vārds, uzvārds un adrese norādīta atteikuma veidlapā. Atteikuma nosūtīšana noteiktā termiņā izbeidz līgumu un atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām, izņemot izmaksas, kas saistītas ar preču atdošanu atpakaļ ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam.
Patērētāja pienākums ir 14 dienu laikā pēc rakstveida atteikuma nosūtīšanas atdot preci ražotājam, pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam (ja prece vai lieta ir saņemta). Ražotāja, pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc izmaksas apstiprinošu dokumentu saņemšanas atmaksāt patērētājam to naudas summu līdz ar visiem procentiem, kura par preci vai pakalpojumu samaksāta līdz līguma izbeigšanas brīdim.
2) Ko darīt, ja prece vai pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem?
Šajā gadījumā Tev ir tiesības pieteikt prasījumu preces pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam par preces vai pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem divu gadu laikā no preces iegādes vai pakalpojuma saņemšanas dienas.
Patērētājs, kuram pārdota vai nodota lietošanā līguma noteikumiem neatbilstoša prece, ir tiesīgs pieprasīt, lai preces pārdevējs veic vienu no šādām darbībām:
attiecīgi samazina preces cenu;
novērš preces neatbilstību līguma noteikumiem vai atlīdzina patērētājam izdevumus par neatbilstības novēršanu;
apmaina preci pret tādu pašu vai ekvivalentu preci, ar kuru būtu nodrošināta atbilstība līguma noteikumiem;
atceļ līgumu un atmaksā patērētājam par preci samaksāto naudas summu.
Prece vai pakalpojums neatbilst līguma noteikumiem, ja:
tā neatbilst normatīvajos aktos vai normatīvtehniskajos dokumentos noteiktajām prasībām, kā arī parasti izvirzāmām prasībām — tai nepiemīt īpašības un izpildījums, kāds parasti piemīt tāda paša veida precēm un kādu patērētājs var pamatoti gaidīt, ņemot vērā preces raksturu;
tā nav derīga mērķiem, kādi paredzēti normatīvtehniskajos dokumentos vai tehniskajā pasē, bet, ja tādu nav, — mērķiem, kādiem tāda paša nosaukuma un apraksta preces parasti tiek izmantotas;
tā nav derīga mērķiem, kuriem patērētājs izvēlējies preci un par kuriem tas tieši vai netieši paziņojis pārdevējam, slēdzot līgumu, izņemot gadījumus, kad pārdevējs pārdošanas laikā nevarēja saprast šādus speciālus mērķus un patērētājam nebija pamatota iemesla paļauties uz pārdevēja kompetenci un spriedumu;
tā neatbilst īpašībām, vai tās komplektācija neatbilst tai komplektācijai, kādas līguma slēgšanas vai piedāvājuma izteikšanas laikā pārdevējs uzrādījis ar preču paraugiem vai modeļiem;
tā nav iesaiņota, bet iesaiņojums ir nepieciešams, lai pasargātu preci no bojājumiem vai bojāšanās;
par to sniegta maldinoša, nepatiesa, nepilnīga vai neskaidra (nesalasāma) informācija vai tā nav sniegta vispār, un tāpēc preci nav iespējams lietot paredzētajam nolūkam vai arī tā rada vai var radīt apdraudējumu patērētāja mantai, veselībai, dzīvībai vai videi.
Atteikuma tiesību veidlapu lejupielādē ŠEIT.
SIA DPM Ltd. naudas atmaksu par atgrieztām precēm veic ar naudas pārvedumu uz veidlapā norādīto bankas kontu.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā var sazināties, zvanot pa tel.: +37124118829 vai e-pastā: [email protected]
Pircējs nevar izmantot atteikuma tiesības, ja:
- pasūtītās preces pēc to rakstura nevar atdot atpakaļ, vai tās ātri bojājas vai ir ātri izlietojamas;
- pasūtītās preces ir izgatavotas tieši Pircējam pēc individuāla pasūtījuma;
- pircējs ir atvēris audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu.
Latvijas Republikas Patērētāju tiesību aizsardzības likuma 12. panta sestā daļa nosaka, ka "patērētājs ir atbildīgs par preces kvalitātes un drošuma saglabāšanu atteikuma tiesību realizēšanas termiņā". Pārdevējs patur tiesības Pircējam atteikt izmantot atteikuma tiesības vai ieturēt kompensācijas maksu gadījumā, ja prece ir bojāta, lietošanas laikā nevērīgi izturoties pret preci vai neievērojot instrukcijas norādījumus, ja ir nozaudēts preces oriģinālais iepakojums vai ja tās iepakojums ir būtiski bojāts.
Datu apstrāde
Ievadot nepieciešamo informāciju, noformējot pasūtījumu, Pircējs apliecina, ka ir iepazinies un piekrīt, ka viņa sniegtie dati tiek izmantoti, lai Pārdevējs varētu pieņemt Pircēja pasūtījumu un veikt preču piegādi saskaņā ar LR likumdošanas prasībām. Ievadot informāciju, Pircējs piekrīt, ka tam uz norādīto e-pastu tiks izsūtīti paziņojumi, kas saistīti ar Pircēja pasūtījuma apstrādi.